Sunday, March 6

23rd Ibadah Camp 2011, IIC

IBADAH CAMP-23

Hope it will last forever in memories :)
Bile lagi nak tgk adham afandi ni pegi camp2 kaaaaa? beruntunglah mereka yg telah melihat adham afandi buat aktiviti2 lasak di kem ibadah baru2 ni yg diadakan di Kem Bumi Jati, Shah Alam. (credit tu miss Jay, merangkap direktor kem ibadah ke 23 ni)
Bile sebut mengenai ibadah camp, sinonim dgn student2 final yg dah nak graduate. Bile sebut pasal nak graduate, sekilas lalu terimbas memori 2 thn ni sini. Allah ! byk sgt kenangan ! :) Bila lihat semula wajah2 mereka yg (berpusu2 masuk hall mase intake dulu), rase sgt best! Kini, berkumpul kembali utk kem ibadah ke 23 ! wee


BARU SAMPAI

BOSAN ! NGANTOK ! (dok dlm bas, tido..) dah sampai tgk keadaan sekeliling yg pelik. Ape tempat ni? Masih dlm negara kew? O.o
Sekali lagi saya ulang, bila lagi nak tgk adham afandi berSUKAN kalau bukan di ibadah camp.. :P
Saya kena baring atas tanah!!! eeeeuuuwwww!! tapi, GASAK LAH! sporting la cket..
(ouh, baju mahal ku !)
Kediaman kami?
AT LEAST ade katil.. oke la tu.. :)
drpd kena tido dlm khemah..
kalau dok dlm khemah, saya akan pura2 histeria supaya boleh balik.



AWAL PAGI SABTU

qiamullail ! :)
Lama tak buat, bile berpeluang have to grab the chance ! :)
Gembira pagi2 jln g surau. Ouh ! saya sgt suka tazkirah Al- Fadhil Ust Hamidi. Sgt memberi kesan.
then, senaman.. *part ni paling saya tak sangka saya kena buat
TEKAN TUBI!
15 KALI!
*pengsan
HAHA! tapi, pejam mate jew la..
semua salah sir reza.. :P
Tapi, brothers semua sporting. Cayalah! 15 tu, eleh ! benda kecik jew.. *tetibe bongkak.. :P

KEJUTAN BELUM LAGI BERAKHIR

Sembelihan ayam! *sumpah saya sgt loya masa tgk leher ayam yg terkulai dpn mata. 21 tahun hidup, saya mmg tak suke bau ayam mentah. *nak cite cket
Kalau pegi pasar dgn mak abah, lalu kat kwsn ayam saya akan tutup hidung. -__-
TAPI
INI IBADAH CAMP.
kalau tak buat sekarang bila lagi? Beranikan diri dgn aizat pegi dpn. Semangat nak penggal kepala ayam. HAHA! *tapi saya nak sembelih, saya tak nak jadi org yang kena pegang ayam tu*
ALHAMDULILLAH
berjaya juga. *senyum riak



so, bakal ibu dan bapa mertuaku.. saya dah tahu sembelih ayam sekarang. HAHA
Pencapaian yg bolehla nak dibanggakan. hehe.. *mesti mak abah bangga ni*
raya tahun ni leh la saya sembelih ayam. wakakaka!

Semua ayam yang disembelih dibuat santapan mlm. BBQ!

JENAZAH

dulu time sekolah, ade funeral mgt. Tapi tak pergi. Alasan..*saya takut tgk mayat
TAPI
INI IBADAH CAMP!
saya diajar cara2 nak kafankan mayat dgn betul oleh Al-Fadhil Ust Fauzan. Hampir 2jam teori dan praktikal. Semuanya berjalan lancar. Alhamdulillah. *At least, takde insiden2 kepala terkulai atau apa* :)




MALAM

waktu untuk lupa diri (HAHA)
Malam persembahan. Sambil lecturer2 yg best gi membakar ayam kat cafe. Kami dlm hall, dok sibuk buat persembahan. *ouh! sgt best mlm tu!* Ini yang saya nak! Sejak dari sampai lagi saya dah niat, SAYA WAJIB NAIK ATAS STAGE TU DAN BERCAKAP MENGGUNAKAN MIKROFON TU.
Akhirnya terlaksana.
Thanks abg long, bagi peluang saya kasi kata2 nasihat pd semua peserta kem.. HEHE !
>.<



KESIMPULANNYA

Semua yang saya TAKUT nak buat dulu, AKHIRNYA berjaya diatasi di kem ibadah ni. Sape ckp saya tak suka sukan? Okaaaay jew baring atas tanah. Ouh! tekan tubi mmg saya tak boleh lupa. Dan, semua pengalaman yang baru saya kutip. Thank you to all the lecturers yang bertungkus lumus menjayakan kem ibadah ke 23 ni. Saya sendiri pernah buat program, saya tahu apa rasanya bila nak handle satu2 majlis tu. :) Anyway, Congratulations.
Dan, saya juga sgt gembira bila diberi kesempatan dgr tazkirah2 drpd ust Hamidi yg saya kira sgt terkesan di hati. :) Kesempatan qiam bersama, solat bersama, dan mendengar tazkirah bersama sgt menenangkan hati. Alhamdulillah. Segala ilmu yang diberi selama 3hari 2mlm ni mmg sgt sukar untuk diperoleh di luar and one more thing, saya belajar PERCAYA PADA DIRI THAT U CAN DO IT. Takut ke apa ke, U CAN DO IT, WE CAN DO IT, I CAN DO IT. :)

APA APA PUN
Ibadah Camp ke 23 memang GEMPAK!

No comments: