Tuesday, May 31

RISK TAKER

Saya sangat tak tahu mana nak pilih!!
Pilih apee?? Isterikah?? HAHA.

Pagi pergi kerja mcm biasa. MOOD? DOWN MACAM BIASA. Oh! hari ni ada staff baru owh. Nama apa ntah. Lupa dah nama apa. Umur 23 mcm tu la. pape je laaaa.. I go there to work. Tiba tiba CIK DIN dtg.
HARI HARI LA PLAK DTG. NYIBOK JEEEE!

Dia ada tegur saya macam2. TAKE IT IN POSITIVE WAY. Lantaklah kau orang tua. Walaupun saya down sekejap tadi. Saya tak tahu kenapa sekarang hati tak keras mcm batu. Dulu masa belajar2 boleh je hati cekal. Buat kerja2 SRC bagai. Salah la, kena marah la.. pernah je. Cekal je masa tu. Iron man tu. HAHA. Sekarang cengeng gile. BERUBAH SEKARANG!

Selepas solat ASAR saya ke HR department SOGO. Masuk ikut pintu staff sogo. Tujuan ke sana sbb saya nak tanya pasal interview saya. Saya dapat interview di SOGO. Post belum pasti. TAPI harus buat kerja2 admin. Kerja office lah ni. LEBIH sesuai dgn kelayakan saya. Segalanya belum pasti tapi esok saya akan SOGO semula untuk settlekan semuanya. MINAT? Kalau ikutt minat, saya lebih suka kerja2 office. Memang itu pun yang saya nak dari dulu tapi tak berpeluang. Saya minat Business retail store, saya minat Fashion, saya minat glamorous life, saya suka kerja pejabat (which I could wear my Alain Delon neck tie once a week) HAHA. Saya suka semua ituuu! F&B takde semua ituuu. KENAPA saya ke F&B pada awalnye? (Sbb dah takde kerja lain and konon nak challenge diri sendiri). I don't know whether saya success or not. Tapi SO FAR di SR BANYAAAAAK YG SAYA BELAJAR. Terutama Office Politics. At least saya dah nampak sikit about the reality of life.

RISK TAKER.
IF saya nak yang lebih baik, saya harus jadi seorang yang risk taker. I have to ask myself apa yang saya nakk. I do it for living. It could change my life and my future. Masa depan saya lebih penting. Saya perlu buat apa yang saya betul2 minat dan bukannya sekadar tangkap muat (cth: asalkan kerja dah laaa). Yang penting, make sure the company itself dah betul2 kukuh la and won't face a big problem if tgh recession punn. Saya dah nampak apa yang saya nak. Saya tahu diri saya dan I have to bare the risk with myself.

APA APA PUNN perlu tgk environment di Sogo dulu mcm mana. OKENG?
JIKA DI SOGO lebih baik, saya akan ke SOGO.

Mujur ahza wufka di sini. At least, I don't feel alone. :)
xoxo: AfandiFierce

No comments: