Wednesday, June 1

NOW OR NEVER.

SAYA DAPAT KERJA BARU.
Orang lain berduyun2 susah nak depat kerja, saya pejam mata, celik mata dapat kerja baru. ALHAMDULILLAH. REZEKI. Saya punn tak sangka. Hari ni ada appointment bersama CIK FAISAL dari HR DEPARTMENT. Kali kedua ke office HR. Canteeek.. Saya suka.




Kali ni saya bertemu bukan sahaja dgn Cik Faisal (yang peramah itu) TAPI dgn Asst. Cik Kaysha, nama dia MR.DON. Takk sempat nak snap2 picture dia. Pikir dua kali, tapayala. Takk hensem pun. HAHA. Saya ditemuramah oleh MR.DON. SCARY owwh. Ingat mcm tak dapat dah. Soalan2 maut dia tanya. Dia ni tembak aku ke ape? Jawab saje la. Saya buat muka takk maluuuuu. Lantaklah. HAHA! Di akhir interview, dia ckp 'see you on 9th June'. AAAAAAAAAAAA!!! erk? dapat ke? Ke interview lagi? Kemudian, Cik Faisal ambil alih. Beliau adalah orang baju putih, berbadan besar tu. Saya tgk dia, teringat SIR FATAH masa kat IIC dulu. Apa yg saya tahu, dia brief BANYAK benda. Ada saya catit, dan SAYA dah pun dapat jawatan Asst. General Custemor Service. OFFICE saya di tingkat 7,SOGO.



MACAM MIMPI. Saya akan berada di dalam pemantauan sepanjang 6 bulan terawal. Saya belum tahu job scope secara keseluruhan cuma yang saya diberitahu, saya akan banyak berurusan dgn ramai VVIP termasuk dato'2, dan selebriti. ANTARA SELEBRITI yang terlibat adalah



DATO' SITI NURHALIZA. Beliau sering ke situ dan saya akan dibawa bertemu dgn mereka semua. WAHAHAHA! Macam nak jatuh kerusi saya gelakkk. *memalukan betulll* Takk sangka sebenarnye. Di office custemor service tu sangat private dan takk semua orang boleh masuk. On the first day saya akan diberitahu mengenai grooming. Perlu imej yang sesuai. Harus cantik dan segak. And and, saya dipahamkan jugak, kerja saya yang baru ini, 80% BERBEZA dari F&B dan pengalaman saya dlm F&B. oH? Takpeee. Saya suka! Pengalaman baru lagii. Siapa yang senang2 nak hire kita untuk berurusan bersama VVIP dan selebriti segala? Saya sangat gembiraaaa. YANG PENTING saya akan kerja office. Tapi belum sempat TOUR dalam office sebab saya belum kerja lagi. Tunggu 9h/b nanti ye.




Saya senyumm sajaaa. MASIH takk percaya. Terasa diri seperti Anne Hathaway dalam The Devil Wears Prada. TAPI saya harus janji yang saya tak akan pusing belakang lagi. SUSAH SENANG HARUNG jugak. Seminggu di SR bagi saya pengajaran yang SOKONGAN dari STAFF SANGAT penting. Almaklumlah, kita baru. You have to understand people first then you can make them understand you. WIN WIN SITUATION. Jangan la nak harapkan saya sahaja yang mulakan langkah tapi tiada di pihak anda kemudian salahkan staff baru yang tak boleh blend in. SATU LAGI usah bongkak dgn kedudukan andaaa. SIAPA2 saja. Ingatlah akar umbi anda dan kita semua sama. Tapaya nak megah dgn jawatan yang dipegang konon dah 10tahun. Annoying seyy. Young people nowadays sangat berani. if they don't satisfied, they will quit. Bukan quit bermaksud gagal atau menyerah. TAPI they quit because they do not want to be in this society. Why should they be in while they have another chance? It's now or never man. Make a decision. Bukan nak merendahkan siapa2 sahaja, tapi ITULAH ragam manusia. Sekarang mungkin rezeki saya murahh, esok lusa belum tentu. Mohon Tuhan mudahkan semuanya. Ameen. Mungkin dunia baru ini LEBIH SESUAI dgn jiwa saya dan yang terbaik buat saya.

Balik dari SOGO terus ke kolej. Mauu teman ahza wufka makan2. DAH LAMA TAK KE CAFE. RINDUUUU. hahaa.



Then ke Music Room, tgk budak2 berlatih nasyid tapi saya dan ahza wufka balik awal. Mcm tak diperlukann sahaja dlm tu. NANTI orang ckp saya menyibOKK pulakkan, BAIK BLAH. Takk sempat nak borak dgn DD sbb dia busy.
Apa2 pun, it's now or never. USAH PANDANG BELAKANG LAGI.


xoxo: AfandiFierce

No comments: